Zdieľať a tlačiť

color #000000
color #000000

8.11.2016

Hospodárske výsledky dm drogerie markt za rok 2015/2016

Bratislava 8. novembra 2016 – Aj tento rok potvrdila spoločnosť dm drogerie markt svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 9,5 percenta, keď dosiahol výšku 185,5 milióna eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,212 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o viac ako 8 percent, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 852 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje viac ako 61 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 12 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o takmer 7 percent na 9,708 mld. eur. Celková výška investícií dm na Slovensku bola takmer 6,4 milióna eur. 

 

„V poslednom obchodnom roku sa v rámci našej spoločnosti udialo veľa zmien a noviniek. Za jednu z tých najvýznamnejších považujem náš vstup do dvoch organizácií, a to Republikovej únie zamestnávateľov RÚZ a Slovenskej aliancie moderného obchodu SAMO. Náš vstup nás teší o to viac, že sa nám otvárajú nové možnosti, ako priamo ovplyvňovať zmenu legislatívy, ktorá má dosah na podnikateľské prostredie na Slovensku. Zároveň sa môžeme podeliť o svoje doterajšie skúsenosti v témach súvisiacich so slovenským obchodom, o možnosť neustále skvalitňovať ponúkané služby pre zákazníka a aktívne sa podieľať na ďalšom vývoji odvetvia obchodu,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

 

Rozvoj pobočkovej siete 

Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2015/2016 zvýšil na 137. Na ich modernizáciu a vybudovanie nových filiálok bola investovaná suma 5,54 milióna eur. Do konca tohto kalendárneho roka je naplánované rozšírenie siete predajní o dve prevádzky a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2017) by na Slovensku malo byť celkovo 144 filiálok dm.

K 30. septembru 2016 mal koncern dm v 12 krajinách spolu 3 349 pobočiek. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1 825 pobočiek, a v Rakúsku, ktoré má 390 pobočiek. Nasleduje Maďarsko s 255 filiálkami, Česko ich má 221, Chorvátsko 156 a Slovensko aktuálne 137. Zvyšných šesť krajín má menej ako sto filiálok.

Pred dvoma rokmi dm opäť reagovala na požiadavky a zmeny trhu a pristúpila k prestavbe layoutov vo svojich predajniach, ktorá odráža vnímanie významu jednotlivých sortimentov dm zákazníkmi. V minulom obchodnom roku v nej pokračovala a zrealizovala celkovo 15 refreshingov, teda kompletných prestavieb predajní, a 4 regenerácie, t. j. prestavby spojené so zväčsením plochy predajní. Do budúceho obchodného roku sa plánuje zrealizovať 20 refreshingov a 3 regenerácie.

 

Nárast počtu zamestnancov 

Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu pracovníkov. K  30. 9. 2016 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 250 kmeňových zamestnancov vrátane žiakov a študentov, čo predstavuje medziročný nárast o 6 percent. Celkovo dm zamestnáva viac ako 56 500 ľudí v
12 krajinách.

 

Neustále sa zvyšujúci počet zákazníckych nákupov 

V porovnaní s minulým obchodným rokom sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka viac ako 17,7 milióna nákupov predstavuje takmer 9 percent. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 45 124 a priemerný mesačný počet nákupov takmer
1,48 milióna.

 

Vždy výhodne 

Od 1. januára 2016 posúva dm myšlienku svojich dlhodobých cien na vyššiu úroveň, a to aktivitou Vždy výhodne. Z pôvodných 400 výrobkov garantuje dlhodobé ceny až u 2500 výrobkov v sortimente, čím šetria zákazníci pri nakupovaní nielen čas, ale aj peniaze. V dm totiž môžu zákazníci nakupovať produkty za ceny, ktoré sú výhodné počas dlhého obdobia, bez ohľadu na to, kedy nakupujú, a tak si môžu byť istí, že nakúpia vždy výhodne. V súvislosti s touto aktivitou po prvýkrát začala dm Slovensko využívať aj TV reklamu.

 

dm technické novinky 2015/2016  

V tomto obchodnom roku bolo zaujímavou novinkou pre zákazníkov zavedenie free WIFI na filiálkach. Od novembra 2015 dm umožňuje bezplatný prístup na  internet napríklad k informáciám o výrobkoch, prípadne k dm aplikácii. O obľúbenosti medzi zákazníkmi hovorí počet prístupov dosahujúci až 1 200 pripojení za deň. Významná zmena sa uskutočnila aj vo filiálkovom informačnom systéme. Funkciu lokálneho tovarového hospodárstva prevzal centrálny informačný systém. Zredukovali sa tým činnosti potrebné na zabezpečenie softvéru, t. j. upgradov, zálohovanie dát, dátových prenosov z/na filiálky a získala sa „NearTime“ dostupnosť filiálkových údajov. Zavedenie elektronického schvaľovania faktúr prinieslo kompletné bezpapierové spracovanie a schválenie režijných faktúr. Na rozvoj informačných technológií bolo vo fiškálnom roku 2015/2016 vyčlenených celkom 310 014 eur. 

 

Centrálny sklad a logistika 2015/2016 

V rámci rozšírenia centrálneho skladu (CS) dm v novej časti skladu vybudovala aj expanzný sklad, ktorý slúži oddeleniu expanzie na uskladnenie materiálu. Takisto bola vybudovaná aj nová nabíjacia stanica, ktorá spĺňa všetky bezpečnostné predpisy a normy. Kapacitne je dimenzovaná na
25 vysokozdvižných vozíkov, 42 komisionovacích vozíkov a 6 nízkozdvižných vozíkov s plošinkou.  Ďalšími tohtoročnými novinkami boli inštalácia troch podávačov paliet, nákup Volumenscannera
(3D skenera určeného na skenovanie tovaru s prepojením na skladový systém, čo výrazne zjednoduší prácu pri zadávaní správnej logistiky pri novonalistovanom sortimente), zavedenie dvoch výdajných miest pre dekoratívnu kozmetiku a vône (čo umožňuje nastaviť vo výdajnom procese možnosť individuálneho objednávania tohto sortimentu mimo bežne stanoveného objednávkového procesu, v súčasnosti využívané na piatich pilotných filiálkach) a tender na vnútroštátneho prepravcu na prepravu tovaru z centrálneho skladu na filiálky dm, ktorého víťazom sa stala špedičná firma ČSAD Logistics. Na modernizáciu centrálneho skladu bola v obchodnom roku 2015/2016 investovaná celková suma 457 503 eur. 

 

Životné prostredie 

Spoločnosť dm sa snaží myslieť nielen na svojich zákazníkov, ale aj na životné prostredie. Preto od júla 2016 zaviedla na svoje predajne dodávku z obnoviteľných zdrojov, takzvanú zelenú energiu. Aktuálne je „zelená energia“ na 69 filiálkach a v budúcom obchodnom roku plánuje dm túto aktivitu rozšíriť aj na ďalšie predajne. Spotreba energie je sledovaná a optimalizovaná centrálne.

 

Prieskum spokojnosti spolupracovníkov  

dm od roku 2010 realizuje v celom koncerne dobrovoľné a anonymné prieskumy spokojnosti spolupracovníkov, ktoré sa konajú každé tri roky. Ich cieľom je na základe odpovedí spolupracovníkov získavať konkrétne východiská a podnety na zlepšenie. V obchodnom roku 2015/2016 bol realizovaný už 3. ročník prieskumu a zúčastnilo sa ho až 88 percent všetkých zamestnancov. S jeho výsledkami sa aktuálne pracuje v rámci jednotlivých rezortov aj regiónov.

 

VERNOSTNÉ PROGRAMY 

 

dm active beauty svet plný výhod 

Termín zavedenia:                                                                        1. 10. 2009

Počet prihlásených k 30. 9. 2016:                                             971 790 zákazníkov  

Medziročný nárast počtu zákazníkov vo vernostnom programe: 8,3 % 

Podiel počtu prihlásených zákazníkov v programe k počtu všetkých domácností v SR: 45,4 % 

 

dm babybonus  

Súčasťou zákazníckeho programu je už viac ako štyri a pol roka aj program dm babybonus, ktorý sa teší veľkej obľube. Aktuálne je doň prihlásených 84 647 mamičiek, pričom v rovnakom období minulého roka ich bolo 67 858, teda je zaznamenaný medziročný nárast vyše 24 percent.

 

Nová verzia dm aplikácie 

Od júna 2016 dm pre zákazníkov spustila novú verziu dm aplikácie pre mobilné telefóny s názvom
dm Slovensko. Je určená pre dva najrozšírenejšie operačné systémy – iOS a Android. K dnešnému dňu má novú dmApp stiahnutú spolu takmer 11 000 zákazníkov a celkovo dm aplikáciou disponuje v mobilnom zariadení viac ako 53 000 zákazníkov. Nová verzia mobilnej dm aplikácie (skrátene dmApp) prináša prehľadnosť a množstvo skvelých funkcií:

o   Možnosť uplatňovania individuálnych kupónov 

Zákazník má možnosť aktivovať si len tie kupóny, ktoré využije. Stačí sa len rozhodnúť, ktorý kupón chce využiť, vyhľadať ho v dmApp a výmenou za body si kupón jednoducho aktivovať. Aktiváciou bude kupón pripravený na uplatnenie priamo na pokladnici v ktorejkoľvek predajni dm na Slovensku. Jednoducho, rýchlo a bez potreby tlače kupónu. Pri nákupe výrobku z aktivovaného kupónu je potrebné predložiť zákaznícku kartu alebo elektronickú verziu karty v smartfone a zákazník tak získa „aktivovanú“ zľavu automaticky.

o   Možnosť registrovať sa a prihlásiť do programu dm active beauty svet plný výhod 

Zákazník, ktorý ešte nie je členom zákazníckeho programu, sa doň môže registrovať priamo cez novú aplikáciu, pričom na rozdiel od registrácie na internete a na termináli nie je potrebná provizórna karta. Pokiaľ je zákazník registrovaný, môže sa prihlásiť a využívať tak všetky výhody zákazníckeho programu priamo cez mobil.

  • dmApp obsahuje aj ďalšie osvedčené funkcie – vyhľadávanie najbližšej predajne, elektronickú verziu zákazníckej karty, zistenie stavu bodov, možnosť zmeny údajov alebo možnosť prezrieť si Journal s aktuálnou ponukou.

 

OCENENIA 

 

dm top zamestnávateľ 2015 

Spoločnosť dm drogerie markt sa vo štvrtom ročníku ankety Najzamestnávateľ 2015, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia, stala víťazom kategórie obchod a celkovo sa umiestnila na piatom mieste v rebríčku top zamestnávateľov Slovenska. V ankete hlasovalo takmer 15-tisíc respondentov, ktorí si vyberali najlepšieho zamestnávateľa spomedzi 87 firiem z ôsmich kategórií. Najzamestnávateľ je prestížna anketa vyhlasovaná od roku 2012 spoločnosťou Profesia. Jej cieľom je priniesť reálny pohľad ľudí na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Každoročne tak zverejňuje rebríček zamestnávateľov, ktorí dokážu ľudí na Slovensku osloviť svojím férovým prístupom k zamestnancom a prostredím, aké pre svojich ľudí vytvárajú.

 

MasterCard Obchodník roka s drogériou 2015 

Spoločnosť dm drogerie markt sa v súťaži MasterCard Obchodník roka 2015 už po tretí raz stala víťazom v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou. V oboch špeciálnych kategóriách – Absolútny víťaz a Cena verejnosti – si obhájila minuloročné druhé miesto. Výsledné ocenenia predstavujú mapu maloobchodu a slúžia zákazníkom na orientáciu na trhu.

 

Slovak Superbrands Award 2016  

Spoločnosť dm drogerie markt sa aj tento rok, už po štvrtýkrát v poradí, stala nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award 2016 v kategórii drogérie. Ocenenie udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council. Pečať kvality je tak pre firmu znakom pozitívnej spätnej väzby a silného povedomia o značke v očiach zákazníkov, ako aj odbornej verejnosti.

 

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 

Dva výrobky dm značky Balea, a to Balea čistiace micelárne obrúsky a Balea Totes Meer telový olejový peeling, boli ocenené v 5. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka ako najlepšie novinky roku 2016, a to v dvoch kategóriách – telová kozmetika a pleťová kozmetika. Program sa zameriava na monitoring, ocenenie a podporu nových a inovovaných výrobkov alebo výrobkových radov uvedených na slovenský rýchloobrátkový trh počas predchádzajúceho takmer roka a pol. Jeho unikátnosť spočíva v spôsobe stanovenia výhercov, o víťazoch v jednotlivých kategóriách totiž rozhodujú samotní spotrebitelia.

 

Öko-Test  

Spotrebiteľský magazín Öko-Test testoval 20 produktov micelárnych vôd rôznych značiek a cenových kategórií z lekární, drogérií a parfumérií. Do testu bola zaradená lekárenská kozmetika, produkty luxusných aj privátnych značiek, značkové produkty, ako aj certifikovaná prírodná kozmetika.
Z dvadsiatich testovaných micelárnych vôd odporúča Öko-Test so známkou „veľmi dobrý“ len sedem z nich vrátane všetkých produktov prírodnej kozmetiky. Najlepšie ohodnotené tak boli produkty značiek Alterra, Cattier, Lavera, Melvita, Lacura, CD Mildes a nechýbala medzi nimi ani micelárna voda dm značky Balea. 

 

ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE 

 

Členstvo dm v organizáciách 

V roku 2015 sa dm stala aj členom Fondu pre transparentné Slovensko. Ide o spoločnú iniciatívu  firiem, ktoré trápi bezstrestnosť korupčného správania a nedostatočná vymožiteľnosť práva na Slovensku a chcú túto situáciu riešiť vyvíjaním spoločenského tlaku na zlepšenie podmienok na trhu, a preto sa snažia rozvíjať transparentnosť a zdravé podnikateľské prostredie v krajine systematickou podporou watchdogových a analytických organizácií. Aktuálne je jej členom 23 spoločností. Tento fond vznikol z iniciatívy členských firiem združenia Business Leaders Forum, do ktorého vstúpila v septembri 2016 aj dm. 

Koncom leta tohto roka sa dm stala členom Republikovej únie zamestnávateľov RÚZ a Slovenskej aliancie moderného obchodu SAMO. Svojím pôsobením v jednotlivých výboroch RÚZ chce dm aktívne prispievať k pozitívnej zmene legislatívy ovplyvňujúcej podnikateľské prostredie na Slovensku a v rámci jednotlivých pracovných skupín SAMO sa v odbornom dialógu podeliť o doterajšie skúsenosti v témach súvisiacich so slovenským obchodom, neustále skvalitňovať ponúkané služby pre zákazníka a aktívne sa podieľať na ďalšom vývoji odvetvia obchodu.

V neposlednom rade sa v septembri 2016 dm stala členom aj združenia zodpovedných firiem Business Leaders Forum BLF. Firmy združené v BLF verejne deklarujú, že chcú dosiahnuť trvalo udržateľný rozvoj a prosperitu Slovenska. Znamená to, že okrem podnikateľských aktivít sa venujú napríklad rozvoju komunít, v ktorých pôsobia, snažia sa o férové konkurenčné prostredie alebo poskytujú svojim zákazníkom, ale aj dodávateľom služby s pridanou hodnotou. V súčasnosti má
37 členov. 

Spolupráca dm s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica – projekt Mestské včely 

Spoločnosť dm drogerie markt v rámci svojho konceptu zodpovedného podnikania spolupracuje už od roku 2013 s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica. V rámci dlhodobej spolupráce podporuje niekoľko aktivít  a jednou z nich je aj projekt Mestské včely, v rámci ktorého tento rok podporila aj pilotné aktivity Mestská časť priateľská k včelám a iným opeľovačomEnvironmentálni experti, ako aj pokračujúce aktivity pre školy – výučbový program o včelách Poďte s nami do úľa a stolovú hru Kráľovstvo včiel. 

 

Piaty ročník podujatia dm ženský beh 

V septembri 2016 sa konal v Bratislave jubilejný 5. ročník dm ženského behu, na ktorom organizátori podujatia potvrdili prekonanie hranice 1500 prihlásených bežkýň. Koncept zodpovedného podnikania je pre dm veľmi dôležitý, a aj z toho dôvodu organizuje v rámci ženského behu každoročne aj projekt dm šport zóna. V rámci neho doteraz zveľadila už štyri športoviská v Bratislave, na ktoré sa použili finančné prostriedky v celkovej výške 18 690 eur, vyzbierané zo štartovného, ako aj z dobrovoľných príspevkov po minulé štyri roky. Tento rok opäť v budovaní športovísk pokračuje a aktuálne vyzbieraná suma 6 005 eur tak poslúži na vybudovanie nového detského ihriska na kolonáde na Námestí M. R. Štefánika v mestskej časti Staré Mesto. Tento rok v rámci sprievodného programu mohli návštevníci okrem našich štandardných aktivít zaznamenať aj novinku – stánok Centra environmentálnej a etickej výchovy Živica, s ktorým dm v rámci konceptu zodpovedného podnikania dlhodobo spolupracuje.

Piaty ročník projektu Veselé zúbky 

Tento rok úspešný sociálny projekt, pripravený v spolupráci s generálnym partnerom – značkou ODOL, zavŕšil svoj piaty ročník. Projekt každoročne zožína veľký úspech a zaznamenáva obrovský posun vo vzdelanosti detí a ich rodičov v oblasti dentálnej hygieny. O záujme o Veselé zúbky a informácie, aké šíria, svedčí aj sledovanosť náučných zúbkových rozprávok a videoklipov k pesničkám, ktorá dosiahla na kanáli Youtube za tri roky od zverejnenia prvej zúbkovej pesničky viac ako 14 miliónov pozretí. 

 

Firemná filantropia 


 

Nadačný fond dm drogerie markt v Nadácii Pontis 

V roku 2013 spoločnosť dm drogerie markt založila vlastný nadačný fond, vedený v Nadácii Pontis. Z fondu sa v uplynulom roku vyčlenili prostriedky na podporu projektu Mestské včely v spolupráci s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica. Z nadačného fondu je financovaný aj grantový program Chceme si pomáhať. Prostredníctvom neho chce dm podporiť cez priamu a konkrétnu pomoc ľudí z blízkeho okolia zamestnancov, ktorí sú vážne chorí alebo inak zdravotne či sociálne znevýhodnení. Ľudí do programu odporúčajú zamestnanci dm. V obchodnom roku 2015/2016 bolo z fondu podporených všetkých 18 žiadateľov v celkovej sume 8 720 eur. Z nadačného fondu boli vyčlenené opäť prostriedky v hodnote 5 000 eur na podporu Fondu pre transparentné Slovensko v Nadácii Pontis.

Pomôžme deťom 

Aj v tomto roku pokračuje spoločnosť dm drogerie markt ďalším, v poradí už piatym ročníkom projektu Pomôžme deťom, ktorý organizuje v spolupráci so Slovenským Červeným krížom (SČK). Na základe zverejnenej výzvy dm, do ktorej sa mohli zapojiť samotné rodiny, bolo zaevidovaných 52 žiadostí, z ktorých sa napokon vybralo 41 žiadateľov spĺňajúcich stanovené kritériá. Aby bol zachovaný pôvodný princíp projektu tak, že každej predajni dm prináleží jedna rodina, ktorá býva v jej okolí, zvyšné rodiny boli vybrané v spolupráci so Slovenským Červeným krížom. Celkovo tak dm podporila 137 rodín. Každá z nich získala ročnú zásobu plienok v podobe 32 ks poukazov na odber plienok zn. babylove. Jeden poukaz prináleží jednému ľubovoľnému baleniu plienok podľa voľby rodiny. V programe bude dm pokračovať aj v budúcom obchodnom roku.

dm prispieva do potravinovej banky 

O spoločenskej zodpovednosti dm svedčí aj už niekoľkoročné zapojenie sa do projektu sociálnych supermarketov zriadených Potravinovou bankou Slovenska, ktoré sú určené pre ľudí v hmotnej núdzi. V tomto roku darovala dm na tento účel produkty v hodnote 35 117 eur. 

Nefinančné dary  

Celková hodnota takto poskytnutej pomoci za uplynulý hospodársky rok predstavovala 97 084 eur. Produkty v hodnote 3 465 eur boli venované v rámci kampane Veselé zúbky a v hodnote
50 149 eur  v rámci kampane Pomôžme deťom. Zvyšné produkty v hodnote 43 470 eur spoločnosť dm venovala v rámci sponzorských aktivít individuálnym žiadateľom alebo organizáciám.

Finančné dary 

V práve skončenom obchodnom roku poskytla spoločnosť dm aj finančné dary. Tak ako každý rok, aj teraz putoval finančný príspevok Miške Červeňovej na úhradu jej pobytu v Egypte s cieľom liečby detskej mozgovej obrny. Na dobré veci však prispieva nielen dm, ale aj jej zamestnanci. V minulom obchodnom roku prispeli v predvianočnom období formou zbierky neziskovým organizáciám. Celkovo tak vyzbierali 5 371 eur venovaných do grantového programu Chceme si pomáhať. 

 

DOBROVOĽNÍCTVO 


 

dm spoločne 

Koncern dm drogerie markt spustil od 1. februára 2016 najväčšiu dm iniciatívu na podporu dobrovoľníctva v Európe pod názvom dm {spoločne}. Hľadá ňou výnimočné projekty a aktivity, ktoré chce spoločne so svojimi angažovanými spolupracovníkmi a zamestnancami podporiť a pomôcť tak šíreniu myšlienky dobrovoľníctva a zvýšeniu záujmu o dobrovoľnícku prácu aj na Slovensku. V rámci iniciatívy podporuje projekty a aktivity zo sociálnej oblasti, z oblasti zdravia, životného prostredia a ekológie, kultúry či športu v bezprostrednom okolí filiálok, reagujúce na aktuálne spoločenské dianie. Vybraným projektom a aktivitám poskytne lokálnu podporu, dobrovoľnícku prácu spolupracovníkov dm a prihlásených zákazníkov. Patronát nad iniciatívou preberajú filiálky dm, čím sa na lokálnej úrovni vytvára a prehlbuje susedský vzťah medzi spolupracovníkmi dm, zákazníkmi a zástupcami rôznych lokálnych organizácií. Tak sa dm, zosobnená vo svojich spolupracovníkoch, stáva dobrým susedom svojich zákazníkov.

Pilotný ročník iniciatívy sa skončil 30. septembra tohto roka. Iniciatíva bola o. i. zaujímavá tým, že bola zverejnená verejná výzva na prihlásenie projektov, ktorých sa celkovo zaevidovalo až 215. Nasledovalo hodnotenie projektov spolupracovníkmi dm a nezávislou odbornou porotou, Na základe toho sa zvolilo 32 projektov, ktoré sa podporili manuálnou prácou dobrovoľníkov z radov spolupracovníkov a zákazníkov dm. Celkovo sa zapojilo 231 spolupracovníkov a 362 zákazníkov, ktorí spoločne odpracovali 3 887 dobrovoľníckych hodín. V iniciatíve pokračuje dm aj v roku 2017, pričom novú výzvu zverejní už v januári.

 

ĎALŠIE VZDELÁVANIE, ROZVOJ A PODPORA SPOLUPRACOVNÍKOV 

Vzdelávanie pre prácu v dm 

Vzhľadom na to, že o vyučenie sa v odbore predavač nie je v súčasnosti záujem, dm pripravila už pred piatimi rokmi svoj vlastný vzdelávací program pre oblasť obchodu, v ktorom neustále pokračuje a napreduje. Od roku 2012 podporuje žiakov vybraných stredných odborných škôl v odboroch obchodný pracovník a pracovník marketingu v rámci vlastného projektu Vzdelávanie pre prácu v dm. Žiaci zaradení do tohto projektu vykonávajú odborný výcvik priamo na filiálkach spoločnosti, kde vysokú úroveň odborného vzdelávania zabezpečujú certifikované inštruktorky z radov vedúcich filiálok. Priama účasť žiakov na každodennom živote prevádzky prispieva k získavaniu vedomostí z praxe a skúseností, ktoré by žiaci v škole nemohli získať. „Svojim“ žiakom dm drogerie markt hradí náklady na cestovné, stravu a ubytovanie. Odmenou i motiváciou je účasť na vzdelávacích a rozvojových aktivitách, motivačné a prospechové štipendium a v neposlednom rade aj ponuka pracovného miesta po ukončení štúdia. Cieľom projektu je vysoká odbornosť absolventov v oblasti predaja drogériového tovaru a ich skúsenosti z reálneho pracovného života, ako aj komunikačných a obchodných zručností. V aktuálnom školskom roku 2016/2017 má v rámci projektu Vzdelávanie pre prácu v dm (mimo SDV) celkovo 23 žiakov od prvého až po štvrtý ročník. V poslednom školskom roku 2015/2016 zmaturovali prvé tri žiačky z projektu Vzdelávanie pre prácu v dm, ktoré sa v dm aj zamestnali.

 

Systém duálneho vzdelávania (SDV) 

Spoločnosť dm drogerie markt sa už dlhodobo zaoberá témou zvýšenia atraktivity odborného školstva pre mladých ľudí na Slovensku. Napriek súčasnému stavu odborného vzdelávania a prípravy na budúce povolanie v našej krajine sa dm nevzdáva myšlienky pomôcť so zabezpečením kvalitnejšieho praktického aj teoretického vzdelávania a obnovenia dnes už vymiznutého učebného odboru predavač drogériového tovaru. Systém duálneho vzdelávania, v rámci ktorého dm v školskom roku 2015/2016 otvorila svoju prvú triedu, považuje za prvý krok k zvýšeniu atraktivity stredného odborného vzdelania a k reálnej uplatniteľnosti absolventov stredných odborných škôl na trhu práce.  

V systéme duálneho vzdelávania má dm zazmluvnené tri stredné odborné školy, a to SOŠ obchodu a služieb S. Jurkoviča v Bratislave, SOŠ hotelových služieb a obchodu v Nových Zámkoch a SOŠ obchodu a služieb v Prievidzi. V rámci nich sa reálne vzdeláva v SDV v dvoch školách, a to SOŠ S. Jurkoviča v Bratislave, kde tento školský rok otvorila druhú duálnu triedu, a SOŠ hotelových služieb a obchodu v Nových Zámkoch, kde sa podarilo otvoriť tento rok prvú duálnu triedu, v ktorej má dm dvoch žiakov. Celkovo tak v SDV tento školský rok vyučuje 22 žiakov v troch duálnych triedach, dvoch prvých ročníkoch a jednom druhom ročníku.

 

Certifikácia inštruktoriek 

Predtým, ako vstúpil do platnosti zákon o duálnom vzdelávaní, dm pri vzdelávaní a príprave svojich inštruktoriek spolupracovala s Rakúskou hospodárskou komorou. Inštitút na podporu hospodárstva (WIFI) udelil certifikáty 37 dm spolupracovníčkam, ktoré viedli a vedú žiakov počas odbornej praxe. Od apríla 2015 Zákon č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov ukladá povinnosť certifikovať spôsobilosť inštruktoriek prostredníctvom Republikovej únie zamestnávateľov.

Odbornú spôsobilosť viesť žiakov zapojených v duálnom systéme vzdelávania získalo v školskom roku 2015/2016 touto cestou 15 dm inštruktoriek a v tomto školskom roku sa k nim pridajú ďalšie. dm inštruktorkami nie sú len vedúce filiálok, ale aj predavačky poverené zastupovaním vedúcej predajne.

 

Vzdelávanie pre prácu v dm – dm Campus – Drogista 

dm pripravuje aj vlastnú certifikáciu inštruktoriek SDV, zameranú na prácu a vzdelávanie mladých ľudí na predajniach. Vzhľadom  na to, že dm cíti potrebu zvyšovania odbornosti v drogistickom sortimente a v ponuke povolaní absentuje povolanie zamerané na túto oblasť, od septembra 2016 sa vybraný dm tím deviatich spolupracovníkov zúčastní dm Campusu Drogista v Rakúsku. Ide o štúdium odboru Drogista v priebehu jedného roka, ktoré je zabezpečované spoluprácou rakúskej dm a Rakúskej obchodnej komory. Toto vzdelávanie absolvuje zo Slovenska deväť ľudí z centrály a prevádzky. Cieľom je okrem úspešného ukončenia štúdia certifikátom načúvať, nahliadať pod pokrievku vzdelávania ľudí v odbore Drogista, zažiť to a v budúcnosti aplikovať v praxi aj na Slovensku prostredníctvom interného vzdelávania. Odborné vzdelávanie prebieha od septembra 2016 do septembra 2017, a to v desiatich 5-dňových učebných blokoch. Vzdelávanie drogistu pokrýva štyri kompetencie, a to odbornú, metodickú, sociálnu a osobnostnú.

 

Spolupráca s vysokými školami  

V roku 2014 začala dm vyvíjať intenzívnu snahu aj o rozšírenie spolupráce so študentmi vysokých škôl. V školskom roku 2016/2017 nastúpilo do dm celkom sedem študentov vysokoškolského štúdia, ktorí budú vykonávať atraktívne ohodnotenú stáž na centrále dm v Bratislave a v centrálnom sklade v Senci. Počas stáže, ktorá bude trvať až do ukončenia ich štúdia, absolvujú stážisti rotáciu naprieč všetkými oddeleniami dm vrátane skladu a filiálky. Zároveň budú zatiahnutí do pracovného procesu, kde budú vykonávať úlohy ako ostatní spolupracovníci v dm. Počas trvania stáže bude mať každý žiak svojho kouča a vedúceho zapracovania, ktorí ho budú celým procesom sprevádzať. Pred ukončením stáže môžu tvoriť svoju záverečnú prácu na praktickú tému, s ktorou sa stretávajú v prostredí dm.

Cieľom spolupráce je, aby stážisti spoznali fungovanie firmy v praxi a mohli tak urobiť lepšie rozhodnutie o svojej ďalšej kariére. Po ukončení štúdia môžu v prípade obojstranného záujmu nastúpiť do dm ako noví spolupracovníci. Vízia do ďalších ročníkov je rozšírenie tejto spolupráce smerom k študentom obchodných akadémií, kde sa taktiež bude dm snažiť o dlhodobú spoluprácu.

 

NOVINKY V  BIO SORTIMENTE 

 

Kontrolovaná prírodná kozmetika (KPK) 

Sortiment kontrolovanej prírodnej kozmetiky bol rozšírený o ponuku produktov českej značky Saloos, ktorá je známa najmä vďaka svojím pleťovým, telovým a masážnym olejom. Úplnou novinkou tejto značky je hyalurónové sérum, ktoré prináša dm na trh ako jedna z prvých. Z ostatného sortimentu bola výraznejšie inovovaná ponuka značiek Weleda, Lavera, ako i značky Alverde. V rámci dámskej hygieny bola zalistovnaná značka masmi z organickej bavlny, ktorá zahŕňa produkty ako dámske hygienické vložky, tampóny, slipové vložky, prsné vložky či čistiace tampóny pre bábätká.

 

Pokračovanie v listovaní značky dmBio  

V sortimente dm sa aktuálne nachádza približne 500 produktov v rámci kategórie potravín a nápojov v bio kvalite, z toho 298 značky dmBio. V rámci detskej stravy – tak suchej stravy, ako aj detských príkrmov – je pod značkou dmBio zalistovaných viac ako 50 položiek. Podiel biovýrobkov v detskej suchej strave narástol z 23 na takmer 26 percent a v rámci detských príkrmov dosahuje hodnotový podiel na kategórii až takmer 67 percent.

 

NOVINKY V KLASICKOM SORTIMENTE 

 

20 rokov dm značky babylove 

V roku 2016 oslavuje dm s mamičkami spoločne 20 rokov značky babylove na trhu. Okrem rôznych preplňovaných balení a špeciálnych promobalení bola podporená značka babylove v máji cez 20-násobné body, v októbri cez 5-násobné body a nakoniec i formou rôznych súťaží pripravených na sociálnych sieťach. Značka babylove prešla časom niekoľkokrát redizajnom, ako aj postupným dopĺňaním sortimentu o ďalšie kvalitné výrobky. V roku 1996 ponúkala len sortiment plienok a základný kozmetický rad pre bábätká. Momentálne je v ponuke viac ako 200 produktov od plienok cez kozmetiku, detskú stravu a príkrmy, rôznorodé produkty detského príslušenstva a v neposlednom rade kozmetiku pre mamičku pod subznačkou babylove Mama. Za fiškálny rok 2015/16 dokázala značka babylove rásť hodnotovo o 12 percent a kusovo až o viac ako 20 percent, a to aj napriek zavedeniu ďalšej privátnej značky dmBio.

 

Ďalšie novinky v klasickom a eko sortimente 

Sortiment pánskej kozmetiky sa aktuálne rozšíril o výrobky klasického mokrého pánskeho holenia kvalitnej nemeckej značky Mühle a takisto bola rozšírená ponuka o produkty dámskych elektrických epilátorov a holiacich strojčekov značiek Philips a Braun. V sortimente telovej kozmetiky bol zalistovaný produkt značky Remescar na metličkové žilky. Sortiment dekoratívnej kozmetiky bol na všetkých predajniach rozšírený o stojan značky Bourjois.

dm pokračuje aj v rozširovaní ponuky ekologických výrobkov. Od apríla pribudla do sortimentu nová ekologická značka Yellow&Blue, určená aj pre vegánov, exkluzívne čistiace prostriedky a mydlá americkej značky Method, ako aj novinka v sortimente Frosch, a to ekologický hygienický čistič chladničiek. V rámci kategórie plienok sa okrem iného sústreďuje dm aj na podporu ekosegmentu, kde k babylove ekoplienkam bola dolistovaná ďalšia ekologická značka Attitude. Pri detskej kozmetike bolo rozšírené portfólio o dermokozmetiku ABCderm, ktorá je dostupná v rámci celej siete.

 

PLÁNOVANÉ AKTIVITY NA OBCHODNÝ ROK 2016/2017 

Investície 2016/2017 

Na Slovensku plánuje dm v budúcom obchodnom roku investície vo výške viac ako 9,1 milióna eur, z čoho najväčšia časť vo výške 7,74 milióna eur bude určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií je vyčlenených 853 000 eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály
70 500 eur a do centrálneho skladu plánuje slovenská pobočka dm drogerie markt investovať
469 160 eur.

 

Technické novinky 2016/2017 

Na rozvoj informačných technológií na obchodný rok 2016/2017 je vyčlenených 853 000 eur. Bude zavedený nový spôsob komunikácie filiálkových systémov s koncernovou IT štruktúrou cez internet FANG (Filialanbindung New Generation), ktorý nahradí komunikáciu po prenajatých dátových linkách, majúcich obmedzené možnosti. Zmenu si vyžiadala online komunikácia týchto systémov, kde je rýchlosť a dostupnosť k údajom určujúcim a rozhodujúcim faktorom pre poskytovanie kvalitných služieb zákazníkom. Po testovacej prevádzke sa spustí aj elektronické schvaľovanie služobných ciest, čím dm prispeje k ďalšiemu šetreniu papiera a životného prostredia.

 

Centrálny sklad a logistika 2016/2017 

V novom obchodnom roku plánuje dm zaviesť chaotické ládovanie, t. j. postupné naskladňovanie tovaru podľa voľného miesta v sklade, ktoré zabezpečí plynulé uvoľňovanie ládovacej plochy. Prvá fáza bude realizovaná v mesiaci november 2016, a to na filiálkach z východného Slovenska. Následne bude chaotické ládovanie nasadené na bratislavské filiálky a v priebehu nasledujúceho roka aj na filiálky zavážané cez prekládkové sklady Žilina a Zvolen.

V novom obchodnom roku bude opätovne vyhlásený tender na zahraničnú prepravu a dm plánuje zaviesť aj multi-order-picking, teda vyskladňovanie viacerých filiálok súčasne, čím sa zvýši efektivita vyskladnenia tovaru. Poslednou plánovanou zmenou je zavedenie evidencie Cross-dockingu v skladovacom distribučnom systéme, v ktorom tovar dodaný do distribučného centrálneho skladu nebude  určený na uskladnenie, ale bude plynulo predisponovaný v požadovanom množstve  a zložení  do konkrétnej maloobchodnej jednotky. Tento proces odbúra nielen nadbytočnú administratívu, ale odstráni aj niektoré procesy, ako napríklad vrátenie  zásielky, zbytočné skladovanie či spracovanie  chybných dodávok, ktoré  priamo ovplyvňujú  úroveň  distribučných nákladov.

 

dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness, s 3 349 filiálkami v Európe. Spoločnosť bola založená v roku 1973 v Nemecku. Na Slovensku otvorila prvú pobočku v roku 1995
a dnes zamestnáva 1 250 pracovníkov v 137 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 12 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, ktorá stavia zákazníka na prvé miesto svojich záujmov. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.  

 

Pre ďalšie informácie kontaktujte:  

Iveta Haulíková, everyvent s.r.o., tel.: 0905 168 651, e-mail: haulikova@everyvent.sk 

Stiahnuť

tlačová správa na stiahnutie

PDF, 548KB

príloha k tlačovej správe

PDF, 434KB