Načerpám novú životnú silu


 

Odpočinok je základnou potrebou nášho tela. Má zásadný význam pre udržanie telesného i duševného zdravia. S odpočinkom je pevne späté taktiež uvoľnenie a mali by sme sa mu venovať najneskôr v dobe, keď telo a myseľ začnú vysielať prvé varovné signály. Je tomu tak preto, aby sme si mohli od záťaže včas odpočinúť a obrniť sa pred príchodom tej ďalšej. 

Preťaženie organizmu sa môže prejaviť ľahostajnosťou, poruchou spánku, únavou, bezradnosťou a podráždenosťou.

Existujú dva druhy uvoľňovacích techník. Buď uvoľňujeme telo, čo sa následne prejaví i na našej psychike alebo sa vedome snažíme uvoľniť naše myšlienky, čím sa upokojí i telo.

Naučte sa nejaké relaxačné cvičenie: zavrite na chvíľku oči a postupne napínajte a uvoľňujte každučkú časť tela, od prstov na nohách až po špičku nosu. Predstavte si, že ste na ľubovoľnom mieste na svete a uvoľnite svoju myseľ. Pozrite na more, pohlaďte si vlasy, počúvajte šum vetra v korunách stromov. Užívajte si vysnívanú prírodu – fantázii sa medze nekladú. Pokiaľ ste našli pokoj a rovnováhu, otvorte oči a vráťte sa späť do všedného dňa.

Dobre vám urobí i výlet do prírody. Už 30 minút strávených v prírode Vás uvoľní. Lesy, lúky i parky poskytujú mozgu toľko dojmov, že behom krátkej chvíľky zabudnite na stres a každodenné starosti.

Poslúchajte hudbu, tá dokáže ovplyvniť náladu i myšlienkové pochody. Môžete si i pohmkávať alebo spievať – hlboké dýchanie podporuje trávenie a uvoľňuje organizmus.

Objímajte sa s priateľmi. Priateľstvo je veľmi dôležité pre naše vnútorné uspokojenie. Pri príjemnom rozhovore sa problémy zdajú byť malicherné. Netopte sa sami vo svojich starostiach a problémoch. Pokúste sa vypočuť objektívnejší názor druhej strany. Pomáha to nielen Vám, ale i Vášmu priateľstvu.

Štedré gestá pôsobia priam blahodarne na ľudskú psychiku. Už malá pomoc môže niečo zmeniť. Pokúste sa riadiť mottom: „Každý deň aspoň jeden dobrý skutok.“ alebo „Úsmev nestojí nič.“. Uvidíte, že dobrý pocit Vás zahreje na srdci.

Športujte. Pohyb dokonale vyváži náročný pracovný deň. Nájdite motiváciu a šport, ktorý Vám bude vyhovovať a bude Vás baviť. Zapíšte si termín tréningu do kalendára a berte ho ako dôležitú súčasť svojho života.